آموزش و راهنمایی خرید

سبک کژوال در لباس (استایل کژوال مردانه و زنانه )

استایل کژوال چیست

از گذشته تاکنون تنوع بالایی از استایل‌ها و سبک‌های مختلف پوشش وجود دارد که هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه و موقعیت موردنظر از آن‌ها استفاده کنید. یکی از استایل‌های پرطرفدار و بسیار راحت که در موقعیت‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد استایل کژوال است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این استایل آشنا شویم.

استایل کژوال چیست؟

کلمه کژوال یا casual به معنای راحت است و کژوال استایل به استایلی گفته می‌شود که فرد در آن احساس راحتی می‌کند. یعنی بدون ایجاد زحمت از لباس‌های ساده خود ست زیبایی ایجاد کرده و کاملاً راحت و آزاد است. تعریف دیگری که برای این استایل می‌توان به کار برد این است که هر سبک لباسی که حالت رسمی نداشته باشد می‌تواند در دسته کژوال قرار گیرد. این نوع استایل مثل استایل وینتیج یکی از چندین استایل پرطرفدار در بین جوانان می باشد. 

مهم‌ترین ویژگی این استایل این است که کاملاً سبک و راحت است و هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب لباس و اکسسوری وجود ندارد. همچنین استفاده از زیورآلات برای مردان نیز در ین استایل صورت می‌گیرد. با انتخاب استایل‌های کژوال علاوه بر مد روز بودن می‌توانید کاملاً راحت باشید.

در این نوع استایل دست شما برای انتخاب لباس آزاد است، البته این به این معنا نیست که هرچیزی که در کمد دارید بپوشید و به عنوان سبک استایل کژوال معرفی کنید. توجه به موقعیت برای انتخاب لباس اهمیت زیادی دارد.

استایل اسمارت کژوال

استایل کژوال زنانه

 استایل کژوال دخترانه و برای بانوان استایل کژوال زنانه بسیار جذاب است. شما می‌توانید از آن برای محیط کار، دانشگاه، مهمانی خودمانی و یا حتی قدم زدن ساده استفاده کنید. راحتی و سادگی را می‌توان مهم‌ترین شاخص این استایل دانست که شباهتی به استایل گرانج دخترانه دارد. دختران می‌توانند در این سبک از انواع رنگ‌های شاد با طرح‌های بسیار ساده استفاده کنند.

ویژگی که در این استایل به هیچ عنوان به چشم نمی‌خورد، رسمی بودن آن است. هر چیزی که حالت رسمی داشته از این استایل دور است. استایلی کاملاً راحت و خودمانی که در هر محیطی نیز قابل استفاده است.

تمام بانوان در هر سنی که باشند به این نوع لباس پوشیدن علاقه دارند، زیرا بسیار ساده و راحت بوده و جذابیت خاصی برای آن‌ها به همراه دارد. این ایده لباس پوشیدن برای دختران اولین بار در دهه 1920 در اروپا و آمریکا ارائه شد. در آن زمان زنان به دنبال تغییر در پوشش خود بودند. به این منشور به دنبال لباس‌هایی بودند که آن‌ها را از سبک‌های مجلسی دور کرده و راحتی و آزادی بیشتری به همراه داشته باشد. سبک کژوال دخترانه در استایل پاییزی دخترانه نسبت به سایر استایل ها بیشتر به چشم می‌خورد.

استایل کژوال مردانه

استایل کژوال مردانه چیست؟

مردان نیز از این قائله عقب نمانده و از لباس‌هایی با سبک کژوال استفاده می‌کنند. استایل مردانه کژوال نیز طرفداران زیادی دارد زیرا کاملاً راحت اما شیک و جذاب است. مردان می‌توانند کاملاً مطابق با مد روز لباس‌هایی راحت و آزاد پوشیده و از این سبک استفاده کنند. به صورت کلی بهتر است برای این استایل در آقایان و خانم ها از جدول سایز بندی بانوان و آقایان استفاده کرد.

استایل کژوال مردانه محل کار

استفاده از این سبک و انتخاب لباس برای مردان تا حدی ابهام‌آور است و به همین راحتی نمی‌تواند لباس مناسب انتخاب کرد. به همین دلیل آقایانی که قصد استفاده از سبک کژوال مردانه را دارند معمولاً ترجیح می‌دهند لباس‌های ساده خود را بپوشند. استفاده از یک تی شرت ساده، یک شلوار جین و کتونی ساده می‌تواند استایلی کژوال برای مردان ایجاد کند. در کنار این استایل می توانید از کیف دستی چرم مردانه نیز استفاده نمایید.

استایل کژوال تفریح

استایل اسمارت کژوال مردانه نیز از استایل‌های کژوال به شمار می‌رود که شامل اجزای اسمارت است. در این استایل مردانه تابستانی معمولاً از کت شلوار‌های راحت با پارچه‌های سبک‌تر استفاده شده و در رنگ‌های غیرمتعارف استفاده می‌شوند.

استایل کژوال مناسب مهمانی

انواع استایل کژاول

استایل کژوال در عین سادگی می‌تواند بسیار متنوع و جذاب باشد. از این استایل برای مناسب‌ها و موقعیت‌های مناسب استفاده کنید و جذابیت خود را به رخ بکشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین استایل‌های کژوال به همراه نکات مهم آن‌ها معرفی شده‌اند.

استایل کژوال دخترانه

استایل کژوال روزمره

استایل کژوال روزمره در واقع ساده‌ترین نوع استایل است. شما در طول روز ممکن است به محیط‌های مختلفی رفته و فعالیت‌های مختلفی انجام دهید. این استایل می‌تواند در طول روز برای شما مناسب باشد. انتخاب استایل روزمره باید به سادگی و در کمترین زمان ممکن انجام شود. به همین دلیل می‌توانید ساده‌ترین اما شیک‌ترین لباس‌های خود را برای این استایل در نظر بگیرید. استفاده از کفش کتانی ساده، شلوار جین، تی شرت یا مانتو نخی ساده از مشخصه‌های این استایل است. با خرید کیف چرم زنانه می توانید استایل کژوال رومزه خود را بسیار شیک تر نمایید. شما می‌توانید در کنار این استایل، از استایل خیابانی روزمره هم استفاده کنید تا تنوع بیشتری در ظاهر خود ایجاد کنید.

استایل کژوال مناسب محل کار

افراد شاغل معمولاً وقت زیادی را در محیط کاری می‌گذرانند و نوع پوشش می‌تواند تأثیر زیادی در راحتی و بهبود شرایط کاری آن‌ها داشته باشد. هرچه لباس‌هایی که در محیط کار می‌پوشید، ساده و راحت‌تر باشند، بازدهی شما نیز بیشتر می‌شود. اما سؤال این است که آیا می‌توان از استایل کژوال در محیط کار استفاده نمود؟

استایل کژوال رسمی

پاسخ بله است. شما می‌توانید برای راحتی بیشتر خود در محیط کاری از لباس‌های رسمی و اداری دوری کرده و یک استایل کاملاً ساده و کژوال داشته باشید. البته استایل محیط کاری باید به گونه‌ای باشد که شأن محیط نیز حفظ شود. یک مانتو یا پیرهن با رنگ خنثی، کفش ساده یا نیم بوت‌های مشکی و قهوه‌ای، شلوار‌های جین یا کتان با رنگ‌های تیره یک کوله پشتی چرم طبیعی می‌توانند در این استایل استفاده شوند. با استفاده از راهنمای ست کردن رنگ لباس می توانید استایل های مناسبی برای محل کار داشته باشید.

استایل کژوال چیست

استایل کژوال مناسب مهمانی‌های خودمانی

در مهمانی‌های خودمانی به راحتی می‌توان از این نوع استایل استفاده کرد و معمولاً دست شما برای انتخاب لباس بسیار بازتر است. از آنجایی که مهمانی مخصوصا خودمانی تمام افراد احساس راحتی بیشتری دارند می‌توانید از لباس‌هایی کاملاً راحت و آزاد استفاده کنید. استفاده از سرهمی‌ها، شلوار پارچه‌ای به همراه تاپ نخی راحت می‌تواند استایلی راحت و جذاب برای شما به همراه داشته باشد.

استایل کژوال زنانه

استفاده از شلوار جین نیز در این استایل برای مهمانی و دورهمی بسیار رایج است. شلوار جین را به همراه یک شومیز دکمه دار ساده و تک زنگ استفاده کنید. شلوار‌های جین برای استایل کژوال معمولاً در رنگ‌های تیر استفاده می‌شوند.

استایل کژوال زنانه

استایل کژوال برای تفریح

استایلی که برای تفریح استفاده می‌شود شباهت‌های زیادی به استایل روزانه دارد. اما تفاوت‌هایی که میان این دو وجود دارد این است که در استایل روزانه معمولاً از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. اما در این نوع استایل معمولاً از رنگ‌های شادتر و روشن‌تر استفاده می‌شود. در این نوع استایل می‌توانید از انواع لباس‌های طرح‌دار استفاده کنید.

اگر به سبک استایل کلاسیک هم علاقه مندید می توانید ویژگی های این سبک را در مقاله ی دیگری بخوانید.

اکسسوری استایل کژوال

این سبک به استایل ساده و راحت معروف است. استفاده از اکسسوری‌های مختلف در آن ایرادی ندارد اما در انتخاب نوع اکسسوری باید توجه لازم را به کار ببرید. شما می‌تواندی از انواع کیف و جواهرات مختلف برای این استایل استفاده کنید.

در هنگام استایل روزانه می‌توانید از ساعت‌های مچی ساده استفاده کرده و یا کیف‌های دوشی کوچک مناسب با لباس‌های خود به کار ببرید. عینک‌های آفتابی و دستبند‌های چرمی نیز گزینه مناسبی برای استفاده هستند. در استفاده از زیورآلات زیاده‌روی نکنید. به عنوان مثال می‌توانید از یک گردنبند بزرگ بر روی مانتو یا تی شرت خود استفاده کنید و زیورآلات دیگری به کار نبرید.

استایل کژوال روزمره

اصول مهم در استایل زنانه و مردانه کژوال

در انتخاب این استایل اصول مختلفی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. این اصول هم برای استایل‌های مردانه و هم زنانه مهم هستند.

مهم‌ترین اصل در انتخاب لباس این استایل این است که لباس‌هایی انتخاب کنید که هرگز از مد نیفتند.

استفاده از رنگ‌های خنثی مانند طوسی، مشکی و سفید که به سادگی با دیگر رنگ‌های ست می‌شوند، در این استایل رایج است.

در انتخاب لباس برای این استایل حتماً بین راحتی و شیک بودن تعادل برقرار کنید.

با توجه به شرایط و محیط موردنظر برای انتخاب لباس اقدام نمایید.

انتخاب پارچه لباس در این استایل بسیار مهم است. پارچه‌ای خوب و باکیفیت و در عین حال ساده و راحت انتخاب کنید. در سبک مد پایدار هم از اجناس بادوام استفاده می‌شود برای آشنایی بیشتر با این سبک مقالات دیگر را بخوانید.

سخن آخر

 استایل کژوال از جذاب‌ترین استایل‌های زنانه و مردانه است که هرگز از مد نمی‌افتد و در هر موقعیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استایلی بسیار سبک و راحت که جذابیت زیادی برای شما به همراه دارد. برای انتخاب لباس در این استایل حتماً به نکات و اصول گفته شده توجه کرده تا بهترین استایل را داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *