آموزش و راهنمایی خرید

استایل گرانج چیست؟ ( چگونه استایل گرانج داشته باشیم؟ )

استایل گرانج پسرانه

واژه گرانج به‌عنوان یک ژانر موسیقی راک، در دهه‌های 80 و 90 آغاز شد، اما معنا و مفهوم آن گسترده‌تر از این‌هاست. صحنه موسیقی گرانج، فرهنگی است که الهام بخش جنبش گرانج و در نهایت عصر گرانج بوده است. گرانج علاوه بر این، به عنوان یک سبک یا استایل هم در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد گرانج استایل صحبت کنیم و اینکه چگونه چگونه استایل گرانج داشته باشیم؟ اگر می‌خواهید در این باره چیزی بدانید و به این نوع استایل علاقمند هستید، حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا انواع استایل گرانج پسرانه و دخترانه را بررسی کنیم.

استایل گرانج چیست؟

 

راهمای لباس پوشیدن به سبک گرانج

 

گرانج یک سبک مد (یا نوع زیبایی‌شناسی مد) است که اگرچه در اواخر دهه ۸۰ به‌وجود آمد، اما ارتباط نزدیکی با دهه ۱۹۹۰ و صحنه موسیقی گرانج دارد. گروه‌هایی مانند نیروانا با کرت کوبین، پرل جم، اسمشینگ پاپکینز و ساندگاردن این سبک و ژانر موسیقی را رایج کردند.

مد در دهه ۱۹۹۰ شامل لباس‌های گشاد و رنگ‌های تیره بود. هدف کلی این مد این بود که غیررسمی و کمی ژولیده به نظر برسند. این نوع استایل با سبک استایل کژوال مردانه و زنانه تفاوت اساسی دارد.

علیرغم این واقعیت که این سبک شروعی هیجان‌انگیز داشت، هنوز هم امروزه با طیف وسیعی از طرفداران روبرو است. فرقی نمی‌کند به سبک سنتی گرانج لباس بپوشید یا یک تنوع مدرن از سبک را انتخاب کنید، راه‌های مختلفی برای زنده نگه داشتن فرهنگ استایل گرانج در سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

یکی دیگر از استایل ها که ممکن است دوست داشته باشید با آن آشنا شوید استایل خیابانی است، اگر تمایل به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید کلیک کنید.

 

حتما بخوانید: جاکارتی تبلیغاتی

 

ویژگی‌های زیباشناسی سبک گرانچ استایل به صورت زیر است:

  • پیراهن‌های گشاد و راحت و بدون آستین
  • شلوار پاره
  • چکمه‌های نظامی
  • کت‌های جین
  • لباس‌های دوخته شده
  • کفش‌های پاشنه بلند و آرایش غلیظ برای زنان

 

تاریخچه استایل کرانچ

 

اصطلاح گرانج توسط صنعت موسیقی برای سبکی از موسیقی که در اوایل دهه ۱۹۹۰ در شمال غرب آمریکا بسیار محبوب شده بود، پذیرفته شد. این اصطلاح برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ ظاهر شد.

 

استایل گرانج پسرانه

سبک گرانج تحت تأثیر لباس‌های ژولیده و گشاد است. برای این استایل مردانه، مردان از تیشرت‌های دست دوم یا کهنه با شعار، آرم گروه و غیره استفاده می‌کردند. استفاده از چکمه‌های مشکی این استایل را کامل می‌کرد. در وسایل گرانج استایل حتی استفاده از کمربند چرم مردانه هم می‌تواند زیبایی ظاهر را دوچندان کند.

 

استایل گرانج دخترانه

در دهه 1190، استایل کرانچ برای زنان هم بیشتر شبیه به استایل گرانج مردانه بود با پوشیدن چکمه‌های بلند و مشکی، شلوار جین پاره و پیراهن چهارخانه که با جواهرات ساده مانند گوشواره حلقه‌ای و رژ لب تیره و پر رنگ ست می‌شود به همراه کوله پشتی چرم روزمره یا کیف های کمری چرم می تواند استایل دخترانه گرانج شما را بسازد. با استفاده از این وسایل می‌توانید ویژگی پایدار بودن را نیز به استایل خود بیافزایید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” مد پایدار چیست ” را بخوانید. 

کوله پشتی چرم مدل داریا

ویدئوی کوتاه معرفی کوله پشتی چرم مدل داریا 

 

نگرش لباس استایل گرانج چیست؟

این استایل، شامل لباس‌هایی به رنگ تیره، کت‌های چرمی، چکمه‌های رزمی، زنجیر و آستین‌های بریده شده است. به طور کلی، می‌توان گفت که گرانج یک سبک مد است که در اواسط دهه 1980 در نتیجه افزایش محبوبیت یک زیر ژانر موسیقی راک به نام موسیقی گرانج پدیدار شد.

 

استایل گرانج

چجوری استایل گرانج داشته باشیم ؟

به جای پیروی کردن ازسبک استاندارد استایل گرانج، می‌توانید چند استایل را با هم ترکیب کنید و یک استایل شیک و متفاوت درست کنید. در نظر گرفتن برخی از نکات به شما کمک می‌کند که بتوانید بهترین نوع این سبک را برای خودتان انتخاب کنید. نکاتی مهمی که باید برای انتخاب سبک گرانج داشته باشید، موارد زیر هستند:

چه آهنگی دوست داری؟

سبک زندگی شما چگونه است؟

شما دختر هستید یا پسر؟

آیا مد آندروژنی را ترجیح می‌دهید؟

چند وقت یکبار آرایش می‌کنید؟

نماد‌های سبک شما چه کسانی هستند؟

این موارد می‌تواند به شما در درک شخصیت و سبک شخصی کمک کند.

 

استایل گرانج با پیراهن چهارخونه

 

هنگامی که بدانید چه چیزی را دوست دارید، می‌توانید روند‌های عمومی گرانج را بررسی کنید و تقریباً استایلی شبیه به استایل گرانج داشته باشید. یادتان باشد که اگر طرفدار سبک گرانج هستید، نوع لباس پوشیدن شما خاص و متفاوت خواهد شد. همانطور که گفته شد، طرفداران این سبک، لباس‌های تمام تیره می‌پوشند، از کت‌های چرم استفاده می‌کنند و تیپ و ظاهرشان، به نوعی، خاص و متفاوت است. اگر می‌خواهید به سبک گرانج لباس بپوشید، لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

شلوار جین

توصیه می‌کنیم با یک شلوار جین شروع کنید. شلوار‌های جین پاره شده در بازار وجود دارند که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. جین آبی گزینه خوبی است، اما جین خاکستری و مشکی نیز محبوب هستند.

تیشرت

تیشرت‌های ساده و گشاد گزینه خوبی برای استایل کرانچ هستند.

پیراهن چهارخونه

حتی می‌توانید برای تکمیل این استایل، روی تی شرت خود، پیراهن چهارخونه بپوشید و دکمه‌های پیراهنتان را باز بگذارید.

کت چرمی

کت چرمی می‌تواند زیبایی بسیاری به استایل گرانچ شما ببخشد. یک ژاکت چرمی نه تنها با هر لباسی سازگار است، بلکه گرم است و می‌تواند انتخاب خوبی برای فصل سرد باشد. استفاده از کت های چرمی یک ایده استایل پاییزی مناسب برای گرانج پسندان است.

کفش سبک گرانج

کفش‌ها بخش مهمی از ظاهر گرانج هستند. کلاً سبک گرانج یک سبک راحتی است. چکمه‌های می‌توانند در استیل شما زیبایی زیادی را ایجاد کنند که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده است. اما با این حال، هرچقدر که کفش فرسوده‌تر باشد، برای استایل گرانج مناسب‌تر است. در صورت استفاده از این کفش‌ها، جوراب ساق بلند یا جوراب شلواری پاره شده هم انتخاب مناسبی است.

 

استایل گرانج چیست

استایل گرانج با دامن

همان‌طور که گفته شد، این استایل، نشان‌دهنده ظاهری نامرتب و خشن است، اما امروزه استایل گرانچ با دامن می‌تواند زیبایی‌های خاص خودش را هم داشته باشد. حتی شما می‌توانید این لباس‌ها را با یک دامن مناسب بپوشید. دامن‌های چین دار کوتاه که ار پارچه‌های شطرنجی دوخته شده باشند، زیبایی چندانی را به ظاهر شما می‌بخشد. حتی کیف‌های زنانه چرم یا کمربند‌های چرم هم نوع خاص از زیبایی را به استایل کرانچ می‌بخشد.

جوراب شلواری توری

استفاده از جوراب شلواری توری یکی دیگر از مواردی است که ارتباط نزدیکی با این سبک دارد. یک دامن کوچک را با جوراب شلواری بپوشید یا برای زیبایی گرانج آن را زیر شلوار جین پاره بپوشید.

شاید با وجود مطالب گفته شده، متوجه شده باشید که یک راه برای لباس پوشیدن گرانج وجود ندارد، اما این سبک گسترده است و می‌توان در این استایل، تنوع‌های زیادی را در نظر گرفت.

اگرچه سبک اصلی گرانج دهه ۹۰ طرفداران زیادی دارد، اما می‌توانید این سبک را نیز به روش‌های مختلف جذب کنید. سایر سبک‌های محبوب گرانج شامل موارد زیر هستند.

گرانج دهه ۹۰

گرانج اصلی دهه ۱۹۹۰ بر اساس پوشیدن لباس‌های ساده بنا شد. جنبش گرانج توجهی به ظاهر و استایل نداشت که منجر به پوشیدن جوانان با شلوار جین گشاد، تی شرت و پیراهن فلانل شد.

ایندی گرانج

گرانج ایندی شبیه گرانج دهه ۱۹۹۰ است، با این حال، این سبک با ارجاعات پاپ مستقل دهه ۲۰۰۰ نیز ترکیب می‌شود. این سبک، شامل استفاده بیشتر از لباس بافتنی و ژاکت‌های پشمی می‌شود. برای این سبک، شلوار جین گشاد را با و ژاکت‌های بافتنی راحت ترکیب کنید تا ظاهری شیک داشته باشید. استفاده از چکمه یا بوت بزرگ هم هم برای این استایل ضروری هستند.

Soft Grunge

Soft Grunge یک سبک بسیار محبوب در دهه ۲۰۱۰ بود و هنوز هم اغلب از آن استفاده می‌شود. این سبک منحصر به فرد گرانج عناصر کوچکی را از سبک اصلی دهه ۱۹۹۰ گرفته و آن‌ها را با مد مدرن ترکیب می‌کند. به عنوان مثال، به جای یک پیراهن فلانل گشاد و شلوار جین، می‌توان از پیراهن فلانل به عنوان یک لباس زنانه استفاده کرد.

 

آیتم های استایل گرانج

عناصر اصلی استایل گرانج کدامند؟

فارغ از نوع لباس و پوشش، داشتن آرایش خاص برای زنان و همچنین مو‌های ژولیده و درهم در مردان از عناصر استایل گرانچ است. آرایش در استایل گرانج دخترونه می‌تواند کاملاً ساده و ملایم و یا برعکس، یک آرایش پر رنگ با رنگ رژ قرمز، شرابی و تیره باشدو بر عکس سبک های دیگر از جمله استایل کلاسیک حتی آرایش چشم به صورت غلیظ هم می‌تواند در استایل گرانج باشد.

تیپ گرانج پسرانه هم شامل کت‌های چرمی، زنجیر، چکمه‌ها و حتی مو‌های ژولیده است. در تصاویر زیر می‌توانید نمونه‎‌هایی از سبک گرانج را مشاهده کنید:

۶ نکته در سبک گرانج که باید رعایت کنید

اگر به دنبال نکاتی در سبک گرانج هستید، در اینجا برخی از نکات آموزش استایل گرانج که سعی دارد سبک استایل گرانج را به زندگی خود اضافه کند، آورده شده است.

1. کمال‌گرا نباشید

اگر می‌خواهید به ظاهری آرام و بی‌نقص در سبک گرانج برسید، بهتر است از کمال‌گرا بودن خودداری کنید. فرهنگ اصلی گرانج بر اساس اهمیت ندادن بیش از حد بنا شده است، بنابراین بهتر است راحت باشید و به آرامی برای انتخاب این استایل، لباس‌های مناسب انتخاب کنید.

2. چکمه‌ها بهترین دوست شما هستند

مهم نیست که به دنبال چه سبک گرانج هستید، انتخاب برخی از چکمه‌های، زیبایی خاصی به استایل شما می‌دهند. حتی می‌توانید به سراغ چکمه‌های قدیمی کهنه هم بروید. رنگ سیاه، بهترین گزینه برای انتخاب چکمه است، ولی با این حال رنگ سفید و قهوه‌ای هم بد نیستند.

3. گوش دادن به موسیقی برای الهام گرفتن

برای لذت بردن از این سبک، لازم نیست طرفدار بزرگ موسیقی گرانج باشید، اما گوش دادن به موسیقی می‌تواند به شما در پذیرش سبک کمک کند. نیروانا یک گزینه موسیقی محبوب برای طرفداران جدید گرانج است.

چگونه استایل گرانج داشته باشیم

4. نمونه‌های مدرن گرانج را بررسی کنید

مد واقعی گرانج دهه ۹۰ برای همه مناسب نیست، بنابراین اگر مد مدرن را ترجیح می‌دهید سعی کنید نکات سبک گرانج مدرن را بررسی کنید.

5. برای انتخاب رنگ لباس هیچ محدودیتی وجود ندارد

اکثر مردم فکر می‌کنند همه زیبایی سبک گرانج با رنگ‌های تیره است، اما لازم است بگوییم که هیچ محدودیتی برای این کار وجود نخواهد داشت. استایل گرانج اغلب دارای رنگ‌های تیره مانند مشکی و شرابی و… می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید از رنگ‌های خردلی، بنفش و حتی صورتی در استایل خود استفاده کنید.

6. از سبک مدل مو و آرایش گرانج پیروی کنید

یک راه عالی دیگر برای کشف سبک گرانج، ایده گرفتن از آرایش و مدل موی گرانج است. مدل مو‌ها در سبک گرانج باید نامرتب باشد، اما زیبایی سبک همین است!

 

حتما بخوانید: استایل مونوکروم چیست؟

سخن پایانی

اگرچه دوران گرانج به پایان رسیده است، اما تأثیر آن بر مد هنوز هم باقی مانده است و در استایل گرانج در ایران هم هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که گفته شد، استایل مدرن گرانج هنوز هم برای بسیاری از افراد جذابیت خاصی دارد. برای انتخاب این استایل، نکات گفته شده را رعایت کنید تا بتوانید یک استایل شیک و متفاوت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *