آموزش و راهنمایی خرید

نحوه واکس زدن کاپشن چرم + پوتین سربازی و … (راهنمای مرحله به مرحله)

نحوه واکس زدن چرم

همان طور که می‌دانید چرم و محصولات چرمی به دلیل کیفیت و دوام بالایی که دارند در بین مردم بسیار شناخته شده هستند و مورد استقبال آن‌ها از گذشته تا کنون قرار گرفته‌اند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از محصولات چرمی استفاده می‌کنید، برای مراقبت و نگهداری از آن‌ها نیاز دارید تا با نحوه واکسن زدن چرم و محصولات چرمی آشنایی کامل داشته باشید چرا که اغلب وسایلی که از چرم و محصولات چرمی تهیه می‌شوند، به دلیل گران بودن چرم و مهارت زیاد در دوخت آن‌ها، دارای قیمت بالایی هستند.

لذا نحوه مراقبت از وسایلی که با چرم تهیه و دوخته می‌شود از جمله کفش، کیف چرم، پالتو، کاپشن و … به منظور استفاده طولانی‌تر از آن‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

با توجه به این مطلب ما در این پست تصمیم گرفتیم به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان به بیان نکاتی پیرامون نحوه واکسن زدن چرم و محصولات چرمی و همچنین نحوه واکس زدن پوتین سربازی بپردازیم. پس این پست را از دست ندهید.

چرا واکس زدن چرم و محصولات چرمی اهمیت دارد؟

چرا واکس زدن محصولات چرمی اهمیت دارد

در میان محصولاتی که از چرم تهیه می‌شود، دوام کفش‌های چرم برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این محصول نسبت به دیگر محصولات تهیه شده از چرم، بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و همچنین راحتی و سلامت پاهای افراد بسیار به آن وابسته است.

از طرفی وجود گردوغبار بر روی کفش چرم باعث بد جلوه دادن این محصول خواهد شد؛ لذا بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات، واکس زدن آن است؛ البته نحوه صحیح واکس زدن کفش چرم نیز نکته بسیار مهمی خواهد بود. زیرا واکس زدن منظم و مرتب کفش‌های چرم علاوه بر بالا بردن کیفیت آن‌ها، باعث جذابیت بیشتر استایل افراد خواهد شد.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم مطالبی را پیرامون آموزش واکس زدن کفش چرم برای شما عزیزان بیان کنیم. اما پیش از آنکه با نحوه صحیح واکس زدن آشنا شوید باید با بهترین واکس کفش چرم، کیف و کاپشن چرم آشنا باشید.

نحوه صحیح واکس زدن کفش چرم چگونه است؟

با توجه به اینکه واکس زدن کفش چرم علاوه بر زیبایی آن باعث افزایش طول عمر کفش چرم نیز می‌شود، لازم است شما عزیزان با نحوه واکس زدن کفش چرم آشنا شوید.

چگونه کفش چرم خود را واکس بزنیم

نحوه واکس زدن کفش چرم به صورت زیر است:

  1. بندهای کفش را دربیاورید تا بندهای کفش چرم واکسی نشوند.
  2. برای واکس زدن می‌توانید داخل آن را پر از کاغذ کنید تا سطح محکمی را برای واکس زدن ایجاد کند و کار شما راحت‌تر شود.
  3. با استفاده از یک برس گردوغبار و کثیفی را از روی کفش پاک و تمیز کنید. می‌توانید برای تمیز کردن فضاهای ریز روی کفش از برس و آب جوش نیز استفاده نمایید. بعد از این کار سطح کلی کفش را با یک دستمال تمیز کنید.
  4. با یک پارچه تمیز بر روی واکس سنتی بمالید و با حرکت‌های دایره‌ای شکل پارچه آغشته شده به واکس را بروی قسمت‌های مختلف کفش بزنید. سعی کنید تمام قسمت‌های کفش آغشته به واکس شود.
  5. به وسیله یک پارچه نرم و با انجام حرکت‌های طولی شکل (رفت و برگشتی) سعی کنید واکس را روی کفش پخش کنید تا به طور کامل جذب چرم شود. این مرحله را تا جایی انجام دهید که هیچ واکسی بر روی کفش باقی نماند. سپس اجازه دهید به مدت 10 دقیقه واکس چرم خشک شود.
  6. به وسیله انگشت خود در قسمت‌های مختلف کفش چند قطره آب بریزید. البته مقدار قطرات آب باید کم باشد. هدف از این کار براق شدن بیشتر کفش چرم است.
  7. با یک پارچه تمیز قطرات آب را به صورت حرکت‌های دایره‌ای شکل در تمام سطح کفش پخش کنید. بعد از انجام این کار 10 دقیقه بگذارید تا کفش به طور کامل خشک شود.
  8. و در مرحله آخر بندهای کفش را سر جای خود قرار دهید.

ممکن است این سؤال برای افراد مطرح می‌شود که ” هر چند وقت یک بار کفش را واکس بزنیم “؟
برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم بهتر است هفته‌ای یکبار این کار را انجام دهید تا علاوه بر طولانی‌تر شدن عمر کفش چرم خود باعث پاک شدن سطح کفش از گردوغبار شوید.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در استایل خود از کفش چرمی به همراه کیف اداری چرم مردانه یا زنانه چرم استفاده می کنند بهتر است ادامه مقاله را بخوانید.

 

چگونه با واکس زدن پوتین سربازی را نرم کنیم؟

همان طور که می‌دانید پوتین سربازی از جمله مهم‌ترین وسایلی است که سربازان در طول مدت سربازی با آن سروکار دارند؛ جنس پوتین سربازی از چرم است؛ لذا نحوه نگهداری و مراقبت از این وسیله برای سربازان بسیار مهم و ضروری خواهد بود. اما گاهی پوتین های سربازی باعث اذیت کردن پا می شوند. در این بخش به این موضوع می پردازیم که : چگونه پوتین سربازی را براق کنیم؟ چگونه پوتین سربازی را نرم کنیم ؟ و به طور کلی نحوه واکس زدن پوتین سربازی چگونه است؟

 

چگونه از پوتین‌های سربازی مراقبت کنیم

از جمله نکاتی که می‌توانید برای نگهداری و مراقبت از پوتین‌های سربازی خود انجام دهید، موارد زیر است:

  • می‌توانید از محلول آب و سرکه برای از بین بردن سفیدک‌های روی پوتین سربازی خود استفاده نمایید.
  • می‌توانید از تکه روزنامه‌های باطله برای جلوگیری از عرق کردن داخل پوتین سربازی خود نیز استفاده نمایید.
  • سعی کنید پوتین‌های سربازی خود را واکس بزنید تا عمر مفید طولانی‌تری داشته باشند.
  • یکی از راه های نرم کردن پوتین سربازی واکس زدن آنها است اما واکس زدن پوتین ها بیشتر یک روش مراقبتی به حساب می آید. اگر پوتین ها با وجود واکس باز هم پاهایتان را اذیت می کنند آنها را با روغن چرب کنید و در محیطی گرم قرار دهید تا به خوبی روغن به خورد چرم رود و پوتین های سربازی نرم شود.

نحوه واکس زدن پوتین سربازی

  1. بندهای پوتین را از آن جدا کنید.
  2. با یک دستمال تمیز سطح پوتین خود را از گردوغبار پاک کنید.
  3. قبل از انجام واکس زدن، سطح پوتین را با وازلین به طور کامل چرب نمایید.
  4. واکس مخصوص را با یک دستمال آغشته کرده و به تمام سطح پوتین بمالید.
  5. مطمئن شوید به تمام سطح پوتین واکس کشیده شده باشد. چند دقیقه صبر کنید تا واکس بر روی پوتین خشک شود.
  6. در مرحله آخر واکس زدن پوتین سربازی باید بندهای پوتین را در جای خود قرار دهید.

همان طور که در ابتدای این پست بیان کردیم محصولات چرمی علاوه بر کفش شامل کیف چرم زنانه و مردانه ، پالتو چرم، کاپشن چرم و کت چرمی نیز می‌شوند که در ادامه می‌خواهیم نحوه واکس زدن این محصولات چرمی را نیز برای شما عزیزان بیان کنیم.

 

واکس زدن کیف چرم چگونه است؟

چگونه کیف چرم خود را واکس بزنیم

کیف های چرم مخصوصا انواع کیف چرم مجلسی زنانه بسیار محبوب هستند. واکس کیف چرم بسیار مهم است مخصوصا در محصولات چرمی که به صورت روزمره از آن استفاده می کنیم مانند کیف پول چرم دخترانه واکس زنی باید به درستی انجام شود . نحوه واکس زدن کیف چرم به صورت مراحل زیر است:

  1. سعی کنید بندهای کیف چرم را از آن جدا کنید تا واکسی نشود و داخل کیف را هم تمیز نمایید. برای تمیز کردن بندها می‌توانید آنها را با دست بشویید یا در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
  2. با یک برس نرم گردوغبار روی سطح چرم کیف را پاک و تمیز کنید.
  3. پارچه‌ای را آغشته به محلول آب و صابون نموده و بر روی سطح کیف چرم خود بکشید تا سطح آن از کثیفی و آلودگی پاک شود. سپس بگذارید تا کیف چرمی شما خشک شود.
  4. یک پارچه یا دستمال حوله‌ای را برداشته و به واکس آغشته کنید و بر روی سطح کیف چرمی خود بکشید.
  5. سعی کنید واکس را با حرکت‌های سریع رفت و برگشتی بر روی سطح چرم کیف خود پخش کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که کیف چرم شما براق شده و اثری از گلوله‌های واکس بر روی آن نماند.
  6. اجازه دهید تا واکس بر روی کیف چرم شما خشک شود.
  7. در مرحله آخر بندهای کیف چرمی را به آن اضافه کرده و آن را داخل یک جعبه یا نایلون قرار دهید تا در زمان لازم از آن استفاده کنید.

چگونه کاپشن چرم را واکس بزنیم؟

امروزه افراد بسیار زیادی از پالتوها و کاپشن‌های چرم استفاده می‌کنند. اکثر افراد به خوبی می دانند چرم ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. یکی از راه های مراقبت از آنها شستن کاپشن طبق اصول گفته شده توسط تولیدی کاپشن چرم  می باشد اما از دیگر نکات مراقبت از محصولات چرمی به غیر از شستن کاپشن چرم، پالتو یا دیگر لباس ها نیاز به واکس زدن کاپشن چرم می باشد.
نحوه واکس زدن پالتو چرمی شامل مراحل زیر را باشد:

  1. سعی کنید کاپشن یا پالتوی چرمی خود را در ابتدا با یک دستمال نرم و مرطوب تمیز کنید تا کثیفی‌ها و گردوغبار روی سطح آن با انجام این کار پاک شود.
  2. بگذارید تا کاپشن و پالتوی چرمی شما کمی خشک شود و سپس برای واکس زدن آن اقدام نمایید.
  3. یک دستمال پارچه‌ای یا حوله‌ای را برداشته و آن را به واکس مخصوص آغشته نمایید.
  4. دستمال آغشته شده به واکس را با حرکت‌های رفت و برگشتی سریع بر روی سطح چرمی کاپشن یا پالتوی خود بکشید. سعی کنید واکس به تمام قسمت‌های پالتو و کاپشن چرمی شما مالیده شود.
  5. مطمئن شوید که گلوله‌های واکس بر روی سطح چرم کاپشن یا پالتوی شما باقی نمانده باشد.
  6. اجازه دهید برای چند دقیقه چرم بر روی کاپشن و پالتوی شما خشک شود.
  7. در مرحله آخر پالتو و کاپشن خود را داخل یک کاور پارچه یا نایلونی قرار دهید تا تمیز بماند و در زمان لازم از آن استفاده نمایید.

حالا که با نحوه واکس زدن کاپشن چرم آشنا شدید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

چگونه کت چرم خود را واکس بزنیم؟

چگونه کت چرم خود را واکس بزنیم

 نحوه واکس زدن کت چرم به صورت زیر است:

  1. سعی کنید به آرامی با یک برس نرم یا دستمال پارچه‌ای نرم کت چرم خود را گردگیری نمایید تا گردوغبار موجود بر روی آن پاک شود.
  2. با یک دستمال نم‌دار یا مرطوب سطح کت چرمی خود را تمیز کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا سطح چرمی آن خشک شود.
  3. دستمال دیگری را برداشته و آن را به واکس مخصوص برای لباس‌های چرمی، آغشته نمایید.
  4. با حرکت‌های سریع رفت و برگشتی دستمال آغشته شده به واکس را بر روی سطح کت چرمی خود بکشید و سعی کنید تا واکس کاملاً بر روی چرم پخش شود و گلوله‌ای از واکس بر روی آن نماند.
  5. مطمئن شوید که واکس به تمام سطح کت چرمی شما کشیده شده باشد.
  6. اجازه دهید تا کت چرمی شما بعد از واکس زدن خشک شود.
  7. در مرحله آخر برای مراقبت بیشتر می‌توانید تا زمان لازم برای استفاده نمودن، کت چرمی خود را داخل یک کاور قرار دهید.

کلام آخر
همان طور که می‌دانید یکی از این راهکارها مراقبتی، واکس زدن چرم و محصولات چرمی است، لذا ما سعی کردیم با بیان آموزش‌های مربوط به واکس زدن چرم، نکاتی را پیرامون نحوه اصولی واکسن زدن چرم و محصولات چرمی برای شما بیان نماییم علاوه بر محصولات گفته شده فراموش نکنید کمربند چرمی اصل نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. امیدوارم که این آموزش‌ها برای شما مفید بوده باشد.


7 دیدگاه در “نحوه واکس زدن کاپشن چرم + پوتین سربازی و … (راهنمای مرحله به مرحله)

  1. سهیلا مرادی گفت:

    به کاپشن چرم چی بزنیم بهتره؟ چه واکسی خوبه؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام روز بخیر ما توی رادین چرم یک محتوا در مورد اصول نگهداری از کاپشن چرم داریم می تونید از اون محتوا استفاده کنید.

  2. منصور گفت:

    وازلین برای کاپشن چرم چطوره؟ موردی داره اگر به جای واکس از وازلین استفاده کنیم؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر پیشنهاد ما این هست که اینکارو نکنید و از یک واکس مناسب استفاده کنید.

  3. علیرضا گفت:

    من کفش چرمی دارم که معمولا کم ازش استفاده میکنم مثلا دو ماه یک بار.حالا من باید در زمانی که حتی ازش استفاده نمیکنم بازم واکسش بزنم؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      درود بر شما بله

  4. نازنین حسینی نژاد گفت:

    با سلام
    برای کیف چرم از چه واکسی باید استفاده کرد؟ همان واکس سنتی که برای کفش چرم استفاده میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *