آموزش و راهنمایی خرید

معرفی بهترین واکس چرم برای کیف، کفش و کاپشن چرم

معرفی انواع واکس چرم

وقتی صحبت از جیر، کتان، چرم، جین، بافت و… می‌شود، بین همه این متریال‌ها، چرم ناخودآگاه حس کلاسیک و شیک بودن را در ذهن مخاطب القا می‌کند. یکی از طبیعی‌ترین و همه‌ کاره‌ ترین مواد در جهان چرم است. چرم، این پتانسیل را دارد که اگر درست از آن استفاده شود سال‌ها دوام داشته باشد. این ماده مدت‌های طولانی عالی به نظر می‌رسد و مزایای فراوانی از جمله دوام، سبکی، راحتی و … را به همراه دارد. همین موضوع و بسیاری از موارد دیگر سبب می‌شود که وقتی کسی نام “چرم” را می‌آورد ناخودآگاه به شیک پوش‌ترین فرد زندگی‌تان بیندیشید!

اما خب این ماده بدون جنبه های منفی هم نیست. از آن جایی که چرم از پوست حیوانات تهیه می‌شود یک ماده زنده است. بنابراین، برای داشتن ظاهر خوب و کاربردی به مراقبت نیاز دارد؛ به همین دلیل نیاز است هم به خوبی نکات نگهداری از چرم را بدانید. بعضی از محصولات چرم مثل پوشاک که به طور مداوم استفاده می شوند نیاز به واکس زنی نیز دارند.

در این مقاله می‌خواهیم از رادین چرم ( تولیدی کیف آرایشی در تهران )به شما رازهای مراقبت از وسایل چرمی را بگوییم، بهترین واکس برای چرم را بهتان معرفی کنیم و اگر سؤالاتی نظیر: ” واکس چرم از چه چیزی ساخته می‌شود؟ بهترین واکس چرم چیست؟ بهترین روغن برای کاپشن چرم چیست؟ انواع واکس کفش چرم، واکس کت چرم و همینطور واکس کیف چرم کدامند؟ ” را در ذهن دارید، به آن‌ها پاسخی مقبول بدهیم.

بهترین واکس برای چرم

برای برخی از افراد، به‌خصوص کسانی که جیب بزرگ و علاقه کوچکی به نگهداری از لباس‌های خود دارند، اهمیت مراقبت از چرم به اندازه اهمیت نگهداری از وسایل قدیمی است. یعنی هنگامی که این وسایل شروع به قژقژ کردن می‌کنند، خیلی زود آن را دور می‌اندازند. اما اگر می‌خواهید مثلاً یک کیف رودوشی چرم طبیعی تا سال‌ها همدم شما باشد، چند نکته وجود دارد که باید انجام دهید تا آن را در شرایط خوب نگه دارید.

مانند هر چیزی که می‌پوشید یا استفاده می‌کنید، وسایل چرمی با گذشت زمان کثیف می‌شوند. اما نگران نباشید، بیشتر آلودگی‌ها بدون هیچ پروسه پیچیده‌ای پاک می‌شوند. فقط به‌خاطر داشته باشید که چرم اساساً ماده‌ای زنده است – به این معنی که با گذشت زمان تغییر می‌کند.

چرم پیوسته در حال پیر شدن است. استفاده از اسپری واکس چرم به شما امکان می‌دهد عمر اقلام چرمی خود را افزایش دهید. واکس مخصوص چرم برای کیف زنانه چرم ( استعلام قیمت و خرید کیف چرم طبیعی زنانه ) هم قابل استفاده است. اگر به طور منظم از واکس ترمیم چرم استفاده کنید، نه‌تنها کیفیت چرم بالاتر می‌رود، بلکه استایل شما جذاب‌تر و تروتمیز تر می‌شود و می‌توانید تا مدت‌ها از کیف، کفش یا پالتوی خود استفاده کنید. البته واکس تنها مختص محصولات چرمی نیست. واکس برای جیر و واکس برای نبوک هم وجود دارد. اما همان‌طور که گفته شد، چون چرم زنده است، بیشتر نیاز به واکس در آن احساس می‌شود.

امروزه در سراسر دنیا خیلی از افراد از وازلین برای واکس کاپشن چرم، کفش چرم و کیف چرم استفاده می‌کنند. وازلین چون بافت چربی دارد از بافت کیف یا کفش یا پالتوی چرم شما مراقبت کرده و ظاهری جذاب و تمیز به آن می‌بخشد. البته برای این کار مقدار کمی از وازلین را به کف دست خود مالیده و بر روی کیف یا پالتوی چرمی خود بکشید.

واکس چرم از چه چیزی ساخته می‌شود؟

در گذشته واکس‌ها عموماً از مشتقات نفتی ساخته می‌شدند. طبیعتاً هنگامی که این واکس‌ها به روی کفش مالیده می‌شدند بوی نامطبوع نفت می‌دادند. امروزه موادی که در واکس‌های جدید از آن استفاده می‌شود، مواد طبیعی بوده که برای طول عمر چرم هم بسیار مفید هستند.

انواع واکس چرم

واکس چرم انواع مختلفی دارد که در اینجا توضیحات مفصلی درباره هر یک ارائه می‌کنیم:

  • واکس‌های اسپری
  • واکس‌های کفی
  • واکس‌های جامد کرمی
  • واکس‌های مایع
  • واکس کیف و کیف پول چرم

انواع واکس چرم

واکس‌ چرم اسپری

این نوع از واکس‌های چرم به صورت اسپری مایع بوده و در محفظه‌ای با سری مخصوص برای اسپری کردن آن قابل استفاده هستند. قبل از مصرف این نوع واکس باید آن را به خوبی تکان دهید و از فاصله 15 سانتی متری بر روی کفش یا پالتوی خود اسپری کنید. برای یک دست شدن رنگ در اسپری کردن آن خیلی دقت کنید.

واکس‌های اسپریی

این واکس‌ها به عنوان واکس کاپشن چرم بسیار مناسب هستند. توجه داشته باشید که پس از اسپری کردن، به مدت 1 الی 2 ساعت چرم اسپری شده را در جایی باید گذاشت تا خشک شود.

واکس‌های چرم کفی

واکس‌های کفی

یکی دیگر از انواع واکس پالتو چرم واکس‌های کفی هستند. این نوع از واکس‌ها همانند کف هستند که بر روی کفش اسپری می‌شوند و بعد به وسیله یک پد مخصوص از روی سطح اسپری شده پاک می‌شوند. در نتیجه چرم تمیزتر و زیباتر به نظر می‌رسد. اگر از واکس‌های کفی استفاده می‌کنید چون حالت اسپری شونده دارند، باید کف را به قسمت‌های مختلف چرم اسپری کنید و سپس با اسفنج تمیزی آن را پخش نمایید. این روش مخصوصا برای انواع کمربندها می تواند مفید باشد.

واکس‌ چرم جامد کرمی

واکس های‌ جامد کرمی

واکس‌های جامد کرمی از قدیمی‌ترین واکس‌های چرم هستند. در این واکس‌ها، مقداری از واکس را توسط فرچه یا اسفنج مخصوص برداشته و بر روی سطح کفش می‌مالیم. واکس جامد همانند واکس‌های کلاسیکی است که همه ما آن را دیده‌ایم و استفاده از آن را بلدیم. این واکس ها عموما به عنوان واکس کفش چرمی استفاده می شوند.

واکس‌های مایع

واکس مایع همان‌طور که از نامش پیداست، مایع است و قبل از مصرف نیاز به تکان داده شدن دارد. سپس باید چند قطره از آن را بر روی اسفنج مخصوص ریخته و بر روی سطح کفش بمالیم. در نتیجه کفش یا هر محصول چرمی دیگری، ظاهری تمیز به دست خواهد آورد. این نوع واکس، واکس کیف پول چرم نیز هست. برای استفاده از واکس‌های مایع کافی است که اسفنج مخصوص یا پد روغنی را روی محصول چرم با ملایمت بمالید و فشار دهید تا مایع از آن خارج شود و سپس به آرامی با همان اسفنج یا پد، آن را به سرتاسر چرم بکشید. از این واکس ها می توان برای کیف چرم مردانه یا زنانه نیز استفاده نمود.

 

واکس‌های مایع

انواع رنگ واکس کفش نظیر مشکی، قهوه‌ای، عسلی، بی‌رنگ و… موجود است.
انتخاب رنگ واکس کفش بسیار پراهمیت است. هرگز از واکس مشکی روی چرم قهوه‌ای استفاده نکنید. واکس بی رنگ همیشه جزو بهترین انتخاب‌ها بوده است. این‌طوری خیالتان از بابت رنگ راحت می‌ماند. هر 6 ماه یکبار واکس کفش را روی کفشتان بمالید تا از سفت شدن و ترک خوردگی چرم پیشگیری کنید.

بهترین واکس کاپشن چرم

واکس های اسپری و جامد مناسب برای نحوه واکس زدن کاپشن چرم می باشند. برندهای مختلفی ایرانی و خارجی واکس کاپشن چرم تولید می کنند. برند پی واکس یکی از برندهای ایرانی تولید کننده واکس چرم است که انواع واکس های چرم را تولید می کند. بهتر است برای خرید واکس چرم در زمان خرید از تولیدی کاپشن چرم مردانه و زنانه راهنمایی لازم را بگیرید.

بهترین واکس کفش چرم

بهترین واکس کفش چرم، واکس های جامد می باشند. این نوع از واکس ها به حفظ براقیت و ظاهر کفش کمک می کنند. برندهای متفاوتی واکس کفش چرم تولید می کنند؛ از جمله برندهای ایرانی مناسب تولید کننده برند شو و بلدرچین می باشد. از برندهای خارجی نیز شرکت تولید کننده واکس چرم کلنیل، مازل و تی ار جی واکس های باکیفیتی تولید می کنند.

بهترین واکس کیف چرم

واکس کیف پول چرم

همان‌طور که گفتیم، یکی از بهترین شیوه‌های مراقبت از چرم، واکس زدن آن است. واکس‌ کیف چرم و کیف پول چرمی (برای استعلام قیمت کیف پول چرم طبیعی به فروشگاه مراجعه نمایید ) نیز همانند واکس‌های موجود برای کفش چرم هستند. نوع کرمی و مایع، باعث درخشش و نرمی چرم می‌شود اما ظاهری مات به کیف می‌دهد و نوع جامد و مومی شکل هم سبب ماندگاری بالا، درخشش زیبا و مقاومت مطلوب در مقابل رطوبت می‌شود.

بهترین روغن برای چرم کدام است؟

بهترین روغن نرم کننده برای چرم

همان‌طور که گفتیم، چرم به مرور زمان پیر می‌شود. علت پوسته شدن چرم چیست؟ روغن‌های طبیعی موجود در چرم، رفته رفته از بافت چرم خارج شده و همانند پوست که پیر و چروک و شکسته می‌شود و رنگ و روی خود را از دست می‌دهد، این اتفاق نیز برای چرم می‌افتد.

می‌توان برای نرم کردن چرم از روغن‌های طبیعی یا نرم‌کننده‌های مخصوص استفاده کرد. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، استفاده از وازلین برای کفش چرم، کیف چرم و کاپشن چرم و دیگر محصولات چرمی نیز می‌تواند راه حل خوبی باشد. روغن زیتون، الکل، روغن نارگیل و روغن راسو از روغن‌های ضروری و طبیعی از بهترین روغن ها برای کاپشن چرم، برای نرم کردن کیف، کفش، پالتو و سایر لوازم چرمی هستند.

حالا که بهترین روغن برای کاپشن چرم را شناختید این نکته را هم در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از روغن، حتما کفش، کیف، پالتو یا دستکش خود را به مدت 10 دقیقه زیر نور آفتاب قرار دهید تا منافذ آن‌ها باز و نرم شده و حرارت طبیعی دریافت کند. علاوه بر روغن‌هایی که ذکر شد شما می‌توانید از روغن آووکادو، روغن جوجوبا و روغن بادام نیز به عنوان بهترین روغن برای کاپشن چرم استفاده کنید. این روغن‌ها بوی مطبوعی نیز به لباس شما می‌دهند. حتماً برای چرب کردن چرم از روغن‌های هیدروژنه شیمیایی نظیر روغن‌های گیاهی صنعتی و روغن ذرت دوری کنید.

هنگامی که صحبت از مراقبت از چرم قدیمی و کم آب شما می‌شود، تمیز کردن، وضعیت انعطاف و سلامت، چگونگی شستن چرم طبیعی، درخشش و محافظت از آن در مقابل شرایط محیط همیشه مهم است. این چهار موردی است که برای اطمینان از لطیف بودن، سالم بودن و مقاومت در برابر رطوبت در چرم نیاز دارید. استفاده از نرم‌کننده، واکس بی رنگ چرم و روغن طبیعی از رسیدگی‌هایی است که از دست شما برمی‌آید. واکس مخصوص چرم برای کیف، کفش، پالتو و سایر محصولات چرم کمی متفاوت است اما سازوکار همة آن‌ها یکسان است.

ممکن است بعضی از واکس‌های کفش، برای کیف یا کاپشن چرم کاربرد نداشته باشد و باعث شود پالتو یا کیف شما رنگ پس بدهد. پس روی جعبه واکس خود را با دقت بخوانید. به روی بسته‌بندی اغلب واکس‌ها، کاتالوگ یا راهنمای استفاده از آن واکس موجود است که با کمک آن می‌توانید بفهمید این واکس برای چه محصولی است. برای واکس زدن کفش، شما علاوه بر خود واکس، نیاز به فرچه واکس چرم، فرچه پولیش چرم و برس جیر (اگر جنس کفشتان از جیر و نبوک باشد) دارید.
امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشیم شما را در نگهداری از لباس چرم  گران‌بهای خود یاری داده باشیم.


4 دیدگاه در “معرفی بهترین واکس چرم برای کیف، کفش و کاپشن چرم

  1. معصومه گفت:

    بهترین روغن برای کاپشن چرم چیه شما اینجا چند تا روغن معرفی کردین کدومشو استفاده کنیم؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      درود بر شما از تمام روغن ها ی نام برده میتونید استفاده کنید و همشون به یک اندازه مناسب هستند.

    2. علی رضایی گفت:

      سلام از متخصصین چرم شنیده ام که روغن بادام در اولویت است

  2. مارال گفت:

    سلام خسته نباشین .کاپشن چرم من ازناحیه گردن در حال پاره شدنه و باد کرده چطوری از ادامه خراب شدنش جلوگیری کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *