آموزش و راهنمایی خرید

وسایل مورد نیاز برای سفر به کربلا در اربعین (چک لیست وسایل مورد نیاز اربعین )

وسایل مورد نیاز برای سفر به کربلا در اربعین

اهمیت زیارت اربعین در بسیاری از احادیث توسط ائمه (ع) نقل شده و خوشبختانه این روز‌ها این امکان برای شیعیان و مریدان امام حسین (ع) امکان‌پذیر شده است. چند سالی است که بسیاری از ایرانیان با پای پیاده به زیارت اربابشان ‌می‌روند و موکب‌های زیادی جهت پذیرایی از زائران وارد عمل می‌شوند.

در این سنت دیرین عزاداران حسینی در اربعین مسافت نجف تا کربلا را پیاده می‌پیمایند تا دل خود را جلا دهند. برای این سفر باید لوازمی تدارک دید تا در میان راه هیچ مشکلی پیش نیاید. در این مطلب شما با لوازم سفر اربعین آشنا می‌شوید تا همه موارد ضروری را به همراه داشته باشید.

 

وسایل مورد نیاز سفر اربعین

اگر شما نیز به این سعادت رسیده‌اید که در پیاده‌روی اربعین شرکت داشته باشید، حتماً توجه کنید که لوازم ضروری را به همراه داشته باشید. درست است که در این راه همه به هم کمک می‌کنند و شما همواره در امنیت کامل هستید، اما باید برخی لوازم را از خانه بردارید تا سربار دوستان و همراهان نشوید.

 

چک لیست لوازم مورد نیاز سفر اربعین

در ادامه اصلی ترین وسایل مورد نیاز اربعین را بررسی خواهیم کرد. بنابراین با ما همراه باشید.

 

1- گذرنامه و کارت ملی

هنگامی که از منزل خارج می‌شوید، چک کنید که کارت ملی و گذرنامه که از لوازم مورد نیاز اربعین هستند را حتماً به همراه داشته باشید. اگر این دو همراه شما نباشند، اجازه ورود به خاک عراق به شما داده نمی‌شود. سعی کنید این مدارک را نزدیک خود نگه دارید می توانید از یک کیف کمری چرم مردانه و زنانه برای این کار کمک بگیرید.

 

2- کفش مخصوص

یکی از وسایل مورد نیاز برای اربعین تهیه کفش مناسب برای پیاده روی است. با همراه نداشتن کفش مناسب ممکن است دردپا، تاول زدن و مشکلاتی از این قبیل گریبان گیر شما شود. تا حد امکان یک کفش کتانی ایده‌آل داشته باشید تا امر پیاده روی برای شما آسان شود.

به منظور این که در حرم راحت باشید، می‌توانید یک جفت دمپایی نیز با خود ببرید و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.

 

3- کیسه خواب

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای سفر اربعین که می‌توانید همراه خود داشته باشید، کیسه خواب است. چرا که ممکن است در شرایط آب و هوایی نامساعد به دردتان بخورد و از شما در برابر گرد و خاک و سرما محافظت نماید.

 

4- لباس مناسب

توجه کنید که نیازی به بردن لباس‌های زیاد و کول کردن آن‌ها ندارید. برای احتیاط می‌توانید یک گرمکن همراه خود داشته باشید تا شب‌ها از آن استفاده کنید والبته کلاه مناسب به دلیل اینکه حجم زیادی ندارد، بهتر است در کوله پشتی خود داشته باشید.

برخی افراد چتر نیز با خود می‌برند و این مورد به سلیقه شما بستگی دارد. مورد مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد داشتن دستکش نخی است. دست‌های شما در طول سفر ممکن است آلوده شود و آبی برای شستشو پیدا نکنید، در این مواقع استفاده از دستکش می‌تواند کمک بزرگی برای رفع این مشکل باشد.

 

5- کوله پشتی

بدون شک از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین کوله پشتی است تا تجهیزات دیگر را در خود جای دهد. این کوله پشتی بهتر است زیاد بزرگ نباشد تا در پیاده روی شما را خسته نکند.

لوازم سفر اربعین آنقدر هم زیاد نیست که شما از کوله بزرگ استفاده کنید. به هیچ وجه از چمدان یا ساک دستی استفاده نکنید که شما را در وسط راه خسته و کوفته خواهد کرد.

نخ و سوزن به همراه خود داشته باشید تا در صورت پاره شدن بند‌های کوله آن‌ها را بدوزید و راحت به پیاده روی بپردازید.

 

وسایل مورد نیاز برای اربعین

 

 

6- کیف پاسپورتی یا کیف گردنی

اگر شما به سفر پیاده روی اربعین عازم هستید، حتماً این مورد را به همراه داشته باشید. از مزایای آن حمل وسایل مهم و ضروری است که می‌توانند دائم به کار شما بیایند. تنها گذرنامه را در این کیف نمی‌گذارند و استفاده‌های دیگری نیز دارد.

انواع مختلفی از این کیف‌ها در بازار موجود است که می‌توان به کیف گردنی زیرلباس و کیف پاسپورت مچی اشاره کرد. اگر از نوع چرم آن‌ها به همراه داشته باشید، خیالتان از هر نظر آسوده خواهد بود. برای سفارش کیف عمده پاسپورتی  می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

7- پاور بانک

به دلیل اینکه شما مدت طولانی در پیاده روی خواهید بود، احتمال کم شدن شارژ گوشی و یا خاموش شدن آن بسیار زیاد است. به همراه داشتن یک پاوربانک می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند و شما عکس‌های یادگاری با دوستان خود در مکان‌های مختلف بیاندازید. به این نکته توجه کنید که پاور بانک خود را به طور کامل شارژ کنید و سپس داخل کوله پشتی خود بگذارید.

 

8- لوازم شخصی مورد نیاز اربعین

در لوازم سفر اربعین لوازم شخصی که لازم دارید را حتماً به همراه داشته باشید. مسواک، خمیردندان، زیر پیراهن و … از جمله این موارد هستند. البته کوله خود را با این وسایل پر نکنید و تنها برخی لوازم ضروری را بردارید. یک شامپو کوچک یا مایع شوینده دست نیز از وسایل مورد نیاز برای سفر به کربلا در اربعین می‌باشد.

 

9- داروهای ضروری

با اینکه سازمان هلال احمر پایگاه‌های زیادی در مسیر نجف به کربلا مستقر می‌کند، اما به همراه داشتن برخی از دارو‌های ضروری خالی از لطف نخواهد بود. دارو‌هایی مثل سرماخوردگی، مسکن‌ها و … را می‌توانید به همراه داشته باشید.

اگر از دارو‌های خاصی استفاده می‌کنید که باید به طور روزانه مصرف شوند، حتماً به تعداد کافی بردارید تا در مسیر با مشکلی مواجه نشوید.

 

10- سیم کارت

اگر در سفر‌های قبلی سیم کارت عراق را تهیه کرده‌اید، می‌توانید آن را نیز در بین وسایل برای پیاده روی اربعین بگذارید. برای تماس با خانواده باید از این سیم کارت‌ها استفاده کنید. در مسیر وای فای رایگان وجود دارد که امکان تماس تصویری از پیام‌رسان‌های مختلف را به شما می‌دهد.

 

11- نخ و سوزن

ممکن است به همراه داشتن این وسیله به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر اربعین اندکی ساده جلوه کند اما به همراه داشتن آن بسیار مهم می‌باشد. با به همراه داشتن نخ و سوزن جلوی پیش آمد اتفاقات ساده برای کوله پشتی و لباس خود را خواهید گرفت.

 

12- خوراکی‌های مفید و مقوی

یکی از اساسی‌ترین وسایل مورد نیاز سفر اربعین به همراه داشتن خوراکی‌های مفید و مقوی می‌باشد از جمله این خوراکی ها حتما خوراکی‌های دارای قند بالا باشد تا در صورت افت فشار بتوانید در سریعترین زمان ممکن به حالت نرمال برگردید.

 

جمع‌بندی

در سفر اربعین برخی افراد عجله می‌کنند و لوازم ضروری را فراموش می‌کنند. سفر اربعین توفیقی است که برای بندگان خالص نصیب می‌شود. خوشبختانه در چند سال اخیر ایرانیان زیادی عازم این سفر شده‌اند.

برخی از لوازم سفر اربعین را در این مطلب آوردیم تا شما با آمادگی کامل به این سفر عازم شوید. کارت ملی، گذرنامه، کیف پاسپورتی یا کیف گردنی، کوله پشتی، دارو‌های ضروری، کفش، کیسه خواب و … از جمله مواردی هستند که ما در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *