آموزش و راهنمایی خرید

همه چیز در مورد چرم مصنوعی سوگو

بافت چرم مصنوعی سوگو یکنواخت است

استفاده از چرم در تولید محصولاتی مانند کفش، کیف، لباس، مبلمان و … از دیرباز تا کنون به عنوان یکی از کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین ساخته‌های دست بشر به شمار می‌رود. شاید شما تا کنون از وسایل ساخته شده با چرم استفاده کرده باشید و شاید برای بار اول می‌خواهید آن را تهیه نمایید. محصولات چرمی به دلیل زیبایی خاص و مجذوب‌کننده‌ای که دارند در بسیاری از فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

اما قبل از هر چیز بهتر است با انواع چرم، مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسب و کاربردی داشته باشید. چرم‌ها در حالت کلی به دو دسته طبیعی و مصنوعی دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها خود شامل چندین نوع دیگر می‌شوند. چرم سوگو یکی از انواع چرم‌های صنعتی در دسته چرم‌های مصنوعی است.

ایده های خاص هدایای تبلیغاتی شرکت ها و همایش ها را در صفحات دیگر ما ببینید.

چرم سوگو چیست؟

همان طور که گفته شد چرم سوگو در دسته‌بندی چرم‌های صنعتی توسط تولید‌کنندگان چرم‌های مصنوعی ساخته و به منظور استفاده در تولید کیف و کفش به کار گرفته می‌شود. چرم مصنوعی سوگو در واقع پارچه‌های چرمی مشابه با چرم طبیعی هستند که از هیچ عنصر طبیعی در ساخت آن‌ها استفاده نشده است و ترکیبات آن ساخته بشر است.

شاید این سؤال مطرح شود که جنس سوگو چیست؟ چرم صنعتی سوگو همان طور که از نامش مشخص است مانند سایر چرم‌های مصنوعی از مواد پلاستیکی تهیه و تولید می‌شود. در حالت کلی استفاده از مواد شیمایی در تولید چرم‌های مصنوعی حرف اول را می‌زند. برای تولید چرم سوگو ابتدا پوششی به صورت لایه لایه تهیه شده و سپس از مواد پلیمری مانند PVC یا پلی اورتان برای ایجاد مقاومت بر روی آن‌ها استفاده می‌شود. چرم سوگو در برابر چرم طبیعی دارای ساختار متفاوتی است اما می‌توان گفت که از منظر کاربرد و ظاهر بسیار مشابه با چرم طیبعی است. از این نوع چرم در تولید کوله پشتی دخترانه چرم نیز بسیار استفاده می شود.

چرم صنعتی سوگو محدودیت در اندازه ندارد

کاربرد چرم سوگو

چرم سوگو یکی از پراستفاده‌ترین و رایج‌ترین انواع چرم مصنوعی استفاده شده در بازار است. گوناگونی طرح و رنگ، وزن خیلی سبک، سهولت در برش، داشتن بافت یکدست و هم چنین قیمت ارزان چرم صنعتی سوگو موجب شده تا بیشترین کاربرد را در تولید انواع کیف مانند کیف رودوشی چرم ، کفش زنانه داشته باشد. هم چنین در تولید روکش‌های مبل و صندلی، خودروسازی، دستکش، کمربند، کاغذ دیواری از چرم سوگو استفاده می‌شود.

چرم طبیعی بهتر است یا چرم مصنوعی؟

شاید با خواندن مطالب بالا این سؤال در ذهن شما نقش ببندد که چرم طبیعی یا چرم مصنوعی را انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سؤال باید شناخت کافی در مورد انواع چرم داشته باشید تا بتوانید مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

چرم‌های طبیعی از طریق دباغی کردن پوست حیوانات مانند گاو، گوسفند، مار، شتر مرغ، ماهی و … تهیه و تولید می‌شود. دباغی کردن بخشی از فرایند تبدیل پوست حیوانات در اثر ترکیب با مواد شیمیایی و گیاهی به چرم با دوام و محکم است.

شاید این برایتان جالب باشد که فرآیند تولید چرم طبیعی از پوست حیوانات در طی چهار مرحله تبدیل پوست خام به سالامبور، سالامبور به وت بلو، وت بلو به کراست و در آخر تبدیل کراست به چرم تولید می‌شود. چرم طبیعی تولید شده به این روش در سه دسته چرم سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم‌بندی می‌شود. این دسته‌بندی‌ها بر اساس میزان ضخامت دسته‌بندی می‌شوند و در نتیجه کاربرد‌های متفاوتی خواهند داشت.

بهترین نوع چرم طبیعی، چرم سنگین است که از پوست گاو، گوساله و یا شتر به دست می‌آید و دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی است. این نوع از چرم طبیعی در طی گذر زمان جذاب‌تر و زیباتر می‌شود. تولید انواع کیف، کیف مدارک چرم و کفش چرم با استفاده از چرم طبیعی سنگین انجام می‌شود.

در مقابل چرم طبیعی و به دلیل بالا بودن قیمت محصولات تولید شده از این نوع چرم، نوع دیگری از چرم به نام چرم مصنوعی تولید و روانه بازار شده است. چرم مصنوعی بر خلاف کیفیت نه چندان زیاد دارای ظاهر و قیمت مناسب است.

حالا که در مورد انواع چرم‌ها، اطلاعاتی کسب کرده‌اید می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. بزرگ‌ترین تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی در شکل ظاهری آن‌ها است. چرم طبیعی به دلیل اینکه هیچ دو پوسته‌ای را شما نمی‌توانید پیدا کنید که مشابه با یکدیگر باشند، دارای زیبایی ذاتی است اما در چرم‌های مصنوعی و صنعتی سطح کاملاً یکنواخت از میزان جذابیت آن میکاهد.  کیف اداری لاکچری کیف هایی هستند که از چرم طبیعی تولید شده اند.

یکی دیگر از پارامتر‌های قابل قیاس بین چرم طبیعی و مصنوعی، قیمت آن‌ها است. چرم طبیعی با توجه به دوام و کیفیت بالاتر از قیمت بیشتری برخوردار است که البته در مقابل کارایی چند ساله آن می‌تواند به صرفه باشد. در مقابل با توجه به اینکه تولید چرم مصنوعی آسان‌تر از چرم طبیعی است و از آن به وفور در بازار استفاده می‌شود، این نوع چرم از قیمت مناسب‌تری نسبت به چرم طبیعی برخوردار است.

الگانت یکی از انواع چرم های معروف می باشد برای آنکه بدانید چرم الگانت چیست مقاله ی مرتبط با آن را مطالعه کنید.

جنس چرم سوگو از چیست

معایب چرم سوگو

• چرم مصنوعی سوگو تولید شده از مواد پلاستیکی و صنعتی است که بدون هیچ محدودیت در اندازه می‌تواند برخلاف چرم طبیعی در سایز‌های بزرگ نیز تولید شود.
• میزان کیفیت چرم سوگو در برابر چرم طبیعی به دلیل استفاده از پلیمر و پلاستیک در ساختار آن بسیار پایین‌تر است و از استحکام خیلی پایینی برخوردار است.
• مقاومت و دوام چرم صنعتی سوگو در برابر ساییدگی و کشسانی کمتر از چرم طبیعی است که همین امر موجب می‌شود تا دوام و طول عمر کمتری داشته باشد.

جهت استعلام قیمت و خرید کیف چرم طبیعی زنانه می توانید به فروشگاه رادین چرم مراجعه فرمایید.

معایب چرم مصنوعی در برابر چرم طبیعی

1. یکی از دلایل با کیفیت ماندن چرم‌های طبیعی، خاصیت کشانی و وجود راه تنفسی برای پوست است که در این نوع چرم‌ها وجود دارد. برخلاف آن چرم‌های مصنوعی به دلیل نداشتن خاصیت تنفس و مقاومت در برابر کشیدگی و سایش نمی‌تواند از مقاومت خوبی در برابر سوراخ شدن یا پارگی برخوردار باشد و در طول زمان دچار ترک خوردگی شده و پوسته پوسته می‌شود.

2. چرم مصنوعی از مواد پلاستیکی تهیه و تولید می‌شود که همین امر موجب می‌شود تا بویی شبیه به لاستیک و مواد شیمیایی داشته باشد. در مقابل چرم طبیعی به دلیل اینکه از پوست حیوانات تولید می‌شود دارای بویی منحصر به فرد و خاص است. اگر سابقه خرید کمربند چرم طبیعی مردانه را داشته باشید و با کمربندهای مصنوعی دیگر آن را مقایسه کنید به خوبی این موضوع را متوجه خواهید شد.

3. پشت چرم‌های طبیعی دارای پرز و به صورت فیبری بوده و از بافت‌های متفاوتی تشکیل شده است به نحوی که شما دو پوسته چرم مشابه با یکدیگر را نمی‌توانید پیدا کنید اما چرم مصنوعی دارای بافت یکنواخت و پلاستیکی صاف و دانه‌ای است و ضخامت در تمام قسمت‌ها به صورت یکسان وجود دارد. از طرفی پشت چرم مصنوعی به صورت شبکه‌ای با نخ بافته شده است.

4. یکی دیگر از معایب چرم مصنوعی، القای حس سردی و سختی بر خلاف چرم‌های طبیعی است. چرم‌های طبیعی مانند یک پوست واقعی گرم هستند و به هیچ عنوان با قرار گرفتن در زیر نور آن را منعکس نمی‌کنند.

5. یکی دیگر از معایب چرم مصنوعی میزان مقاومت در برابر حرارت است که چرم طبیعی با نزدیک شدن به شعله به هیچ عنوان شعله‌ور نشده و تنها می‌درخشد و بویی مانند سوختن مو تولید می‌کند اما چرم مصنوعی به آسانی شعله‌ور شده و می‌سوزد و بویی مانند پلاستیک سوخته تولید می‌کند.

با بیان این تفاوت‌ها می‌توان نتیجه گرفت، انتخاب محصول تولید شده از چرم طبیعی با کیفیت و ماندگاری بالا می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد. هر چند قیمت آن بسیار بیشتر از چرم مصنوعی است اما می‌توان گفت با توجه به ماندگاری بالا، مقرون به صرفه‌تر است.

 مدل های جدید کیف چرم زنانه مجلسی شیک را در فروشگاه رادین چرم ببینید.

جمع‌بندی

یکی از اولین ابزار‌های تولید پوشاک، لباس و … توسط بشر استفاده از پوست حیوانات و یا چرم طبیعی بوده است. با گذشت زمان و وارد شدن ترکیبات شیمایی به زندگی انسان‌ها، رفته رفته بشر توانست چرم مصنوعی را با استفاده از مواد پلاستیکی و پلیمری تولید و با قیمت مناسب‌تر روانه بازار کند. رادین چرم ( تولیدی کیف آرایشی در تهران ) معتقد است چرم‌های طبیعی با توجه به اینکه از پوست حیوانات تهیه می‌شوند دارای مزایای بی‌شماری هستند که بر خلاف قیمت بالا می‌تواند یک انتخاب مناسب برای خرید به حساب آید. در مقابل چرم‌های مصنوعی هستند که در انواع مختلف مانند چرم سوگو، در تولید انواع کیف و کفش با قیمت مناسب‌تر عرضه می‌شوند. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *