آموزش و راهنمایی خرید

استایل مونوکروم چیست؟ ( ایده های ست کردن استایل مونوکروم مردانه و زنانه )

استایل مونوکروم

اگر آشنایی مختصری در مورد انواع مد و لباس داشته باشید، قطعا واژه مونوکروم را شنیده اید. استایل مونوکروم نوعی استایل مورد علاقه در سراسر دنیا است که امروزه طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد سرشناس و سلبریتی ها نیز به این نوع سبک پوشش علاقه دارند که همین امر در محبوبیت بیشتر آن نیز دخیل بوده است.

نکته جالبی که در مورد این نوع لباس ها وجود دارد، مد بودن آن ها در دهه هفتم میلادی بوده است که پس از گذشت حدود 50 سال، بار دیگر به بازار های مد و لباس وارد شده اند. اگر شما نیز به این سبک از پوشش علاقه دارید و یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این سبک به دست آورید، تا پایان این مقاله از رادین چرم ( تولید کننده عمده جاکارتی چرمی تبلیغاتی ) ما را همراهی کنید.

 

استایل مونوکروم چیست؟

شاید بسیاری از افراد واژه مونوکروم را شنیده باشند اما معنای آن را نداند؛ مونوکروم به معنای تک رنگ است و در مورد مد و لباس به سبکی از پوشش گفته می‌شود که از یک رنگ استفاده شده باشد. استفاده از پوشش مونوکروم شاید از دید بسیاری از افراد زیبا و جذاب نباشد اما حقیقت این است که امروزه این نوع پوشش دارای طرفداران زیادی است و جذابیت های خاص خود را نیز دارد. البته در مورد استفاده از این سبک پوشش نیز نکات مختلفی وجود دارد که با رعایت آن ها، می‌توان به پوشش و استایل مورد نظر دست یافت. در استایل تک رنگ، درجات مختلفی از طیف رنگ ها استفاده می‌شود که با توجه به سلایق مختلف، طرفداران بی شماری دارند.

شاید در ابتدا فکر کنید که استفاده از این سبک پوشش باعث محدود شدن شما در انتخاب لباس های مورد نظر خواهد شد، اما باید این نکته را بدانید که استایل مونوکروم نه تنها محدودیتی را ایجاد نمی‌کند، بلکه می‌توانید با انتخاب تناژ های تیره و روشن و استفاده از رنگ مورد علاقه خود، استایل شیک و جذابی را به دست آورید.

معمولا استفاده از انواع اکسسوری ها به همراه این نوع استایل بسیار مرسوم و متداول است. به طور مثال استفاده از کیف دستی چرم و کیف چرم زنانه در ترکیب با استایل تک رنگ می‌تواند زیبایی و ترکیب منحصر به فردی را ایجاد کند.

 

 

نحوه ست کردن لباس ها در استایل مونوکروم

بعد از معرفی مونوکروم و خصوصیات آن، نوبت به نحوه استفاده و همچنین ست کردن آن می‌رسد. در مورد استایل تک رنگ یا همان مونوکروم، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا ترکیب مناسب را به دست آورید.

استفاده از هر نوع استایل تک رنگ برای همه افراد نمی‌تواند به ظاهر و استایل شخص، زیبایی مورد نیاز را ببخشد به همین دلیل رعایت نکات مورد نیاز پیش از انتخاب این سبک پوشش ضروری به نظر می‌رسد. در این جا قصد داریم به بررسی مهم ترین نکات مورد نیاز برای نحوه ست کردن لباس ها در استایل مونوکروم بپردازیم حتی از طرفداران مد پایدار هستید این مقاله را دنبال کنید تا راه‌کارهایی برای ایجاد این استایل به صورت پایدار به شما بگوییم.

 

  • استفاده از ته رنگ ها، طیف ها و سایه ها

در مورد استایل مونوکروم، حتما نیاز به استفاده از یک طیف رنگی نیست و می‌توانید از تناژ های مختلف رنگ در لباس های خود استفاده کنید. این کار علاوه بر این که باعث زیبایی و جذابیت بیشتر پوشش و استایل شما می‌شود، پوشش ظاهری را نیز از یکنواختی خارج می‌کند.

برای این کار می‌توانید از ته رنگ ها، سایه ها و طیف های مختلفی که مربوط به یک رنگ هستند استفاده کنید که جذابیت های بسیار زیادی دارد مثلا استفاده از کیف دوشی چرم زنانه مشکی در کنار مونوکروم طوسی می توانید بسیار جذاب باشد.

 

استایل مونوکروم دخترانه

 

  • رنگ مو و پوست

یکی از مهم ترین نکات تاثیر گذار در ست کردن لباس ها، توجه به رنگ پوست و مو و تناسب آن با رنگ لباس است. در مونوکروم از یک رنگ مشخص استفاده می‌شود و بنابراین نیاز است که رنگ مناسبی را برای استایل مورد نظر انتخاب کنید. اگر قصد دارید برای اولین بار این سبک از پوشش را امتحان کنید، بهتر است رنگ های خاصی را انتخاب کنید که حالت خنثی داشته باشند. یکی از اکسسوری هایی که می توانید در این نوع استایل که یک استایل روزمره هست استفاده کنید.

استفاده از کیف پول چرم طبیعی زنانه و مردانه کتابی است که علاوه بر پول و کارت امکان حمل وسایل کوچکتر را نیز دارد. به طور مثال، استفاده از رنگ خاکستری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. پس از استفاده از این نوع رنگ ها، می‌توانید بررسی بیشتری بر روی انواع رنگ های مختلف داشته باشید تا در نهایت مناسب ترین رنگ را برای ترکیب با پوست و موی خود در نظر بگیرید.

 

استایل مونوکروم

 

  • انتخاب رنگ با در نظر گرفتن شرایط جسمانی

استفاده از تک رنگ، فرد را کمی لاغر تر و همچنین قد بلند تر نشان می‌دهد. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که افراد ریز جثه و افرادی که کمی تپل هستند، علاقه بیشتری به این نوع استایل دارنداز ترکیب رنگ های استایل مونوکروم در طراحی استایل پاییزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد طیف رنگ های آجری و کرمی که مناسب این فصل هستند با استایل مونوکروم تشکیل می شوند. البته برخی نکات دیگر نیز در مورد ست کردن این نوع لباس ها نیز وجود دارد.

به طور مثال، استایل مونوکروم مردانه دارای تفاوت های زیادی با استایل مونوکروم دخترانه و زنانه خواهد بود. در این مورد، استفاده از رنگ های خنثی و تیره بیشترین محبوبیت را در بین افراد دارد. انواع استایل مردانه را می‌توانید در مقالات دیگر مشاهده کنید.

 

استایل مونوکروم مردانه

 

  • انتخاب کفش مناسب

استایل تک رنگ علاوه بر لباس، شامل رنگ کیف و کفش ها نیز می‌شود و باید با آن تناسب داشته باشد. کفش و کیف نیز یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی ظاهری و شیک بودن فرد است که انتخاب رنگ و ترکیب مناسب می‌تواند نتیجه بسیار مناسبی را به همراه داشته باشد.

گاهی اوقات انتخاب کفش همرنگ با لباس نه تنها باعث زیبایی استایل شما نمی‌شود، بلکه بی نظمی و عدم تناسب آن را نیز در پی دارد. به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب و در نظر گرفتن ترکیب مناسب کفش با استایل مونوکروم از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهتر است در این استایل نیز مانند سایر استایل های مدرن از کیف و کفش همرنگ استفاده نمایید استفاده از یک کیف چرم زنانه مجلسی مشکی به همراه کفش ست می‌تواند استایل مونوکروم دخترانه یا مردانه شما را بسیار لوکس تر نشان دهد.

 

استایل مونوکروم دخترانه

 

  • در نظر گرفتن بافت و الگوی لباس

انتخاب لباس مناسب در این استایل مونوکروم به معنای استفاده از لباس های ساده و رنگ های خنثی نیست. شما می‌توانید از الگو های مختلف کمک بگیرید و لباس های متنوع با بافت های گوناگون را استفاده کنید.

به طور مثال، استفاده از لباس ها و پارچه هایی که دارای بافت و جنس های متنوع هستند، باعث زیبایی بیشتر و شیک بودن این نوع استایل می‌شود. البته در این مورد نیز نباید زیاده روی کنید و استفاده از بافت و الگو های مختلف باعث ناهمخوانی استایل مونوکروم نشود.

 

استایل مونوکروم دخترانه

 

استایل مونوکروم چیست

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم

اکسسوری مناسب ست مونوکروم

همان طور که گفتیم، در استایل تک رنگ، استفاده از انواع اکسسوری ها می‌تواند باعث جذابیت بیشتر شود. در مورد انتخاب اکسسوری ها نیز توجه به ترکیب رنگ و متناسب بودن آن با لباس ها نیز بسیار ضروری است.

از مهم ترین اکسسوری هایی که در ست مونوکروم پر طرفدار هستند، می‌توانیم به استفاده از گردنبند، انگشتر، ساعت، دستبند، کمربند و غیره اشاره کنیم. البته در این نوع استایل می‌توان از هر نوع اکسسوری برای جذابیت بیشتر استفاده کرد اما نکته مهم در این مورد، توجه به ترکیب رنگ و ست بودن آن ها است.

از دیگر انواع اکسسوری هایی که در استایل مونوکروم باعث جذابیت بیشتر می‌شوند، استفاده از کیف پول چرم و دیگر انواع کیف های دستی زنانه و مردانه است. کیف یکی از لوازم مورد نیاز برای هر شخص در هر مکان است.

در دنیای انواع کیف پول و کیف دستی، مدل های چرمی به عنوان محبوب ترین نوع از این محصولات به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان گفت که استفاده از کیف پول چرم یا انواع کیف دستی چرم در این استایل می‌تواند در جذابیت بیشتر و شیک بودن شما تاثیر به سزایی را ایجاد نماید. از انواع محصولات با کیفیت چرم در سبک مد پایدار نیز استفاده می‌شود برای آشنایی بیشتر با این سبک مقالات دیگر را بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *